Efter min återkomst

Efter min återkomst har jag hunnit med en del saker, trots att dagarna mest försvunnit utan att jag vet var.




Jag har bokat en resa till Nice som jag nämnde tidigare. Här är vårt hotell, det ser så filmiskt ut! Där skulle jag vilja bo i framtiden. Varje solig morgon skulle jag öppna dörrarna och dra in luften i näsan, vira sammetsmorgonrocken tätare runt kroppen och ha Sixten strykandes vid min ena vad. Det vore fint, inte sant?



Första dagarna spenderade jag mestadels i en obäddad säng med kattbullen som saknat mig. Hade sådan jetlag och skev dygnsrytm att jag till slut satt klarvaken en hel natt ända tills morgontidningen dunsade ner på hallparketten, varpå jag sov ända fram till middagstid.



Dock har jag faktiskt pallrat mig ur lägenheten några gånger. Senast idag för att åka till Folkkulturcentrum i Hjorthagen. Det är mitt eget pensionärsdagis, där alla känner alla, dricker kaffe i pauserna och sitter och samtalar med blicken fäst i avlägsenheten. Jag trivs så bra där!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0