En mycket fin dag!

Idag var en o så fantastisk dag. Det började som vanligt med havregrynsfrukost och facebookinteraktion med mina fina där hemma. Därefter fick jag en liten dipp precis som vanligt, med ånger och tvivel på om det här verkligen är rätt, och rädsla för hyresvärden, men den här dagen var det faktiskt inte så illa. Botemedlet var nämligen att jag skapade mig en femstegsplan för vad jag gör om allt skiter sig totalt. Det kändes så mycket lättare då, vilket gjorde att jag kunde släppa rädslan inför hyresvärden och känna att jag faktiskt inte kan göra någonting åt det just nu.
 
Sedan tog jag mig i kragen och insåg att jag var tvungen att ta till vara på det extremt fina sommarvädret. Jag tog på mig min egensydda byxdress och styrde kosan mot 9/11 memorial. På tunnelbanan kom jag på att jag glömt kartan hemma, men bestämde mig för att åka iallafall. Ground Zero var inte mycket att se. En stor byggarbetsplats. Så jag fortsatte vidare till Battery Park. Åh jag älskar't!! Det är rent, fullt med människor men inte överbelamrat, fina båtar, fontäner vatten som kluckar, ÅH!!!! JAg hittade verkligen ett ställe där jag kunde slappna av fullt ut.
 
Så där satt jag i flera timmar och läste en bok och solade. Tog vägen hem genom Tribeca senare. Där vill jag verkligen bo! Jag skulle haft is i magen och inte hoppat på Brooklyn-lägenheten som jag har skrivit avtal på. Då hade jag kanske kunnat bo på Manhattan. Det hadet varit väldigt skönt! Det visade sig att det inte gjorde något att jag glömde kartan hemma. Det är så otroligt lätt att hitta här, även down town där gatorna inte är ett rutnät. 
 
Jag har nu ätit middag, tittat på football och Big bang theory samt hängt lite med en irländsk kille. Ögonen faller ihop nu och det är dags att slumra till.
 
Adjöss vi hörs imorrn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0